Arma III 2.10:
Data
Fixed: Static weapon visibility in spectator mode - FT-T165786
-> jetzt sieht man den Namen des Players, der in einer Static Weapon drin ist.
Engine
Added: Ability to edit the terrain heightmap via script (setTerrainHeight / getTerrainHeight - please read the documentation disclaimers)
Added: Ability for mods to distribute Eden Editor Compositions in their data
Added: Script commands missionProfileNamespace, saveMissionProfileNamespace, isMissionProfileNamespaceLoaded - FT-T163751
-> persistente Missionen
Tweaked: Thermal Imaging overhaul (thanks also to Dslyecxi)
-> checked das neue Thermal aus!
Tweaked: Adjusted star visibility in Image Intensification night vision - Reddit
Tweaked: Performance improvement on Linux servers
Tweaked: Inventory item lists are now sorted - FT-T163668
-> und damit auch kein "Springen" der Items mehr, wenn man von einem Stack etwas herunternimmt.
Fixed: Being unable to click the bottom-most item in the inventory if a scrollbar is present - FT-T163667
Tweaked: Lights with dayTime and flare now automatically increase their brightness during daytime in order to stay visible - FT-T161893
-> z.B. Landebahnbefeuerung
Tweaked: Logging to Windows dedicated console log is now asynchronous - FT-T155902
-> bessere Performance
Fixed: Floating dead characters and PhysX objects after a building collapse - FT-T63050
Fixed: Floating dead bodies above destroyed tents - FT-T63050
Fixed: Floating ground weapon holders after building collapses - FT-T63050
Außerdem:
Eine Menge neuer Scriptbefehle und Fixes
Und noch etwas:
Der Tempomat springt jetzt wie bei einem richtigen Fahrzeug bei Bremsen und Handbremse raus.
Wenn man neben jemanden steht, der "Hört!" schreit, hält man die Klappe.
Wenn man neben jemanden steht, der "Kann mich jemand hören?" schreit, hält man die Klappe.
Wenn man neben jemanden steht, der "Ich kann dich nicht hören!" schreit, jippt man.