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06.03.2019 um 17:38

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Wetzer

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Du hast die Halloween-Nacht 2022 überlebt!

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Arma III 1.90:

Fixed: It was not possible to open the compass in vehicles (https://feedback.bistudio.com/T133142)

https://steamuser...8FCFF2899/

Na endlich.

Edit: Ich habe den Titel geändert, da ich schon wieder was cooles in den Releasenotes gefunden habe.
Bearbeitet von Wetzer am 15.03.2019 um 18:27
Wenn man neben jemanden steht, der "Hört!" schreit, hält man die Klappe.
Wenn man neben jemanden steht, der "Kann mich jemand hören?" schreit, hält man die Klappe.
Wenn man neben jemanden steht, der "Ich kann dich nicht hören!" schreit, jippt man.
15.03.2019 um 17:51

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Wetzer

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CBA 3.10.0:

The Eden Editor and Zeus Inventory menus will no longer freeze the game when opened for the first time when big content mods like CUP or RHS are used.

Yes
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20.03.2019 um 20:22

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Anonymer Benutzer

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- Medical - Show tourniquets in Medical and Patient information (#6681)

Keine am Patienten vergessenen Tourniquets mehr die den Patienten vor Schmerzen umkippen lassen und CBM Neulinge verwirren, wenn sie am besagten Körperteil keinen Puls spüren.
06.04.2019 um 08:45

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CUP Weapon 1.12.0

* CUP_Weapons_M16 - Added Colt Model 727
* CUP_Weapons_M16 - Added M16A1
* CUP_Weapons_West_Attachments - Added Pistol IR laser
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20.04.2019 um 08:22

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Arma 1.92:

Added: addWeaponWithAttachmentsCargo and addWeaponWithAttachmentsCargoGlobal script commands
Added: EmptyLoadout config class for the creation of empty unit loadouts -> Vielleicht etwas für Poppy?
Bearbeitet von Wetzer am 29.04.2019 um 19:40
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17.07.2019 um 20:16

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Arma 1.94:

CTD: Crash to Desktop

Fixed: CTD when calling ropeCreate (FT - T139425)
Fixed: CTD when using callExtension callback
Fixed: Potential CTD when calling entities
Fixed: Potential CTD when processing AI
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24.07.2019 um 08:33

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ACRE 2.7.0.1010:
* das ganze Changlog ist toll!
Bearbeitet von Wetzer am 24.07.2019 um 13:42
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10.09.2019 um 18:52

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Next Redd&Tanks:

*The M113 A1 120mm Mortar Carrier

Fuck yeah!
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21.11.2019 um 15:13

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RHSGREF:

ADDED IN 0.5.0: A-29 Super Tucano - big thanks to Jester
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Bearbeitet von Wetzer am 22.11.2019 um 14:32
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17.12.2019 um 17:41

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Anonymer Benutzer

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15.04.2020 um 21:27

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Arma 1.98:

*Added: "Old-Man" open-world singleplayer scenario
*Added: Updated to PhysX 4.1.1
*Fixed: Simulated things should no longer fall too fast and fall through the ground (e.g. weapons)
*checkt auch mal die neuen Commands aus, wie z.B. setTriggerInterval
Bearbeitet von Wetzer am 15.04.2020 um 21:38
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15.10.2020 um 18:41

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Arma III 2.00:

*Added: Publishing / subscribing Eden Editor custom compositions to / from Steam Workshop
*Added: 64-bit Linux Dedicated Server
*Tweaked: It is now possible to create empty magazines with addMagazineAmmoCargo - FT-T143153
*Tweaked: Most magazinesX commands received an optional parameter to return empty magazines - FT-T151895
*Tweaked: Performance improvements on network processing in MP versus AI
*Fixed: Ability to move items in the player's inventory while aboard a vehicle - FT-T81676
* und natürlich: Added: "Eau de Combat" Aftershave (bottle / boxed)

RHS 0.5.3:
*Added KrAZ-255B1 in 4 variants: PMP carrier, BMK-T carrier, Flatbed & Fuel (TZ-8-255Cool - Work in progress!
*Added PMP-60 shore segment - Work in progress!
*Added pontoon end
*Added buttstock folding system to G36 rifles
*Added M1151
*Added M1152
*Added M1165 ASV for USAF Security Forces
*Added winch and AN/AAQ-24 DIRCM meshes to CH-53E model, and copied over improved FLIR mesh from UH-1Y. Credit to Odyseus for providing the winch
Bearbeitet von Wetzer am 15.10.2020 um 18:49
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05.11.2020 um 11:14

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Etwas spät, aber:

W-Wiki:
Abschnitt über die Briten.
Die Informationen geben nicht nur die Organisation im zeitlichen Kontext wider, sondern liefern auch detaillierte Infos über die Ausrüstung, die auch ein engagierter Missionsbauer nutzen kann.
Haben will auch für die anderen Armeen. Sweet
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29.04.2021 um 19:43

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Arma III 2.04:

*Added: Support for precompiled SQF Bytecode (vanilla data is not currently precompiled, so this is initially to benefit community mods)
*Added: Ability to grab magazines out of weapons on the ground - FT-T155812
*Fixed: Sound listener position not following the camera while the map screen is open
(Besonders in Fahrzeugen interessant)
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08.03.2022 um 16:36

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Arma III 2.06:

*Added: New Picture-in-Picture visibility range slider to the video options UI
*Added: Volumetric light cones (similar as on vehicles) to flashlights
*Added: Ability to configure Picture-in-Picture resolution
*Tweaked: Increased number of dynamic lights for the Ultra setting from 16 to 32
*Fixed: AI could see units emitting IR flashlights even without nightvision (thanks Steve)


Arma III 2.08:

*Tweaked: Added an optional parameter local to BIS_fnc_createSimpleObject
-> Das sollten die Missionsbauer überall nutzen, wo möglich/sinnvoll. So wie ich das verstanden habe, kann man damit den Network-Traffic damit positiv beeinflussen.
*Added: Network compression
*Fixed: Firemode would reset when a weapon was swapped with one on the ground - FT-T160471
->Betrifft auch, dass wenn man aus einem Fahrzeug aussteigt, der Firemode der Waffe resettet wurde.
*Fixed: Multiple players getting into a vehicle in multiplayer at the same time, most players would not actually get in because they all tried to get into the same seat (now if a seat is occupied, the next available seat will be taken)
->Grin
*Fixed: Erratic behavior of Darters following waypoints when flying at high altitude - FT-T82570
*Fixed: Planes would start moving on their own when the user opened a map and placed a marker - FT-T163253
*Fixed: Launcher crashing when running inside Proton / Wine on Linux

Außerdem: Generell sollen besonders die Server eine bessere Auslastung über die Kerne hinbekommen ->Mehr Server-FPS.(Ich kann das schon mit der performance executable bestätigen).
Bearbeitet von Wetzer am 08.03.2022 um 22:02
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23.08.2022 um 16:34

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Arma III 2.10:

Data
Fixed: Static weapon visibility in spectator mode - FT-T165786
-> jetzt sieht man den Namen des Players, der in einer Static Weapon drin ist.

Engine
Added: Ability to edit the terrain heightmap via script (setTerrainHeight / getTerrainHeight - please read the documentation disclaimers)
Added: Ability for mods to distribute Eden Editor Compositions in their data
Added: Script commands missionProfileNamespace, saveMissionProfileNamespace, isMissionProfileNamespaceLoaded - FT-T163751
-> persistente Missionen
Tweaked: Thermal Imaging overhaul (thanks also to Dslyecxi)
-> checked das neue Thermal aus!
Tweaked: Adjusted star visibility in Image Intensification night vision - Reddit
Tweaked: Performance improvement on Linux servers
Tweaked: Inventory item lists are now sorted - FT-T163668
-> und damit auch kein "Springen" der Items mehr, wenn man von einem Stack etwas herunternimmt.
Fixed: Being unable to click the bottom-most item in the inventory if a scrollbar is present - FT-T163667
Tweaked: Lights with dayTime and flare now automatically increase their brightness during daytime in order to stay visible - FT-T161893
-> z.B. Landebahnbefeuerung
Tweaked: Logging to Windows dedicated console log is now asynchronous - FT-T155902
-> bessere Performance
Fixed: Floating dead characters and PhysX objects after a building collapse - FT-T63050
Fixed: Floating dead bodies above destroyed tents - FT-T63050
Fixed: Floating ground weapon holders after building collapses - FT-T63050

Außerdem:
Eine Menge neuer Scriptbefehle und Fixes

Und noch etwas:
Der Tempomat springt jetzt wie bei einem richtigen Fahrzeug bei Bremsen und Handbremse raus.
Bearbeitet von Wetzer am 23.08.2022 um 17:25
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05.03.2023 um 18:17

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Arma III 2.12:

Diesmal eine Menge "unter der Haube". Aber die zwei neuen Features bringen wahrscheinlich bald viele coole neue visuelle Gimmiks:

Engine
Added: "text" Procedural texture source (Text to Texture)
-> Man kann aus einem Text eine Textur erstellen (z.B. ein animiertes "LED-Schild" oder dynamische Anzeigen im Cockpit
Added: "ui" Procedural texture source (UI to Texture)
-> z.B kann die map(Taste M) auf einem Bildschirm in der Spielwelt angezeigt werden (mit allem gekritzel usw...).->ingame Briefing Wink
Tweaked: Added a sanity check to setFog parameters to avoid visual glitches
->Verhindert, dass durch den Fog-Parameter es zu "Nebelwänden"-Glitches in der Spielwelt kommt.
Fixed: Possible multiplayer desync by deleting a remote player's uniform/vest container, which would be deleted locally but not remotely
-> Das Inventar sollte beim Looten nicht mehr "freezen", wenn zwei player gleichzeitig eine KI looten.
Fixed: Copy-pasted units in Zeus did not have their origin waypoints set
-> Einheiten mit Cycle-WPs können jetzt mit ihren eigenen WPs kopiert werden. Vorher ignorierte die kopierte Einheit nach ihrem ersten WP ihre eigenen WPs und bewegte sich zu 0,0,0.
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05.09.2023 um 18:31

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Arma III 2.14:

Diesmal viel Content aus Project Argo und ein paar nette Bug Fixes:

Data
* Added: T-100X Futura Railgun Tank
* Added: "Extreme" overall quality preset in the video options
-> Da schwitzt auch die potenteste CPU
* Fixed: Explosion debris sound set was not being played at all (now it should be correctly restricted to non-sea surfaces)
->Man hört jetzt die Debris fliegen: YouTube Video

*Fixed: Arsenal load / save loadout was ignoring secondary muzzle magazine
-> wenn man ein Arsenal Loadout lädt, ist jetzt der UGL auch geladen.

Engine
* Added: -maxFileCacheSize command line parameter
->interessant für Server Admins
* Tweaked: Added ability to remove a single item from containers with script - FT-T76533
* Fixed: Memory corruption crash on mono audio output, also known as the "USB headset crash"
* Fixed: Linux servers were limited to 2GB of RAM usage
* Fixed: Vehicle sensor detections (except data link) were ignored if a target was outside of visual range - FT-T166838
* Fixed: VTOL throttle would be stuck at 100% when the player was not the leader
* Fixed: Pylon weapons did not trigger GunParticles effects
* Fixed: Pylon weapons did not emit light when firing

und für Dennis:
* Tweaked: Helicopters can now be carefully submerged without instantly turning into a wreck
Bearbeitet von Wetzer am 06.09.2023 um 08:00
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